Kroz okrugli stol sudionici će analizirat ulogu digitalnih algoritama u kreiranju personaliziranog sadržaja, a samim time i filter mjehurića te eho komora te pružiti dublji uvid u moguće društvene posljedica rada navedenih algoritama poput širenja dezinformacija te polarizacije mišljenja.
Sudionici:
Petra Capić, SERPRise Agency
Kristijan Opačak, Infobip
Radoslav Dejanović, informatički stručnjak i novinar
Sara Sušanj, Mreža mladih Hrvatske, Udruga Delta
Moderatorica: Ermina Duraj, voditeljica Primorsko-istarske podružnice HUOJ-a
U posljednje vrijeme sve je češća upotreba pojma filter mjehurići, međutim što navedeni pojam označava? Filter mjehurići su posljedica rada algoritma društvenih mreža i internetskih pretraživača koji oblikuju sadržaj koji se korisniku prikazuju na temelji njegovog digitalnog otiska, to jest prijašnjih interakcija u online svijetu kao što su dijeljenja, lajkovi te komentari. Iako filter mjehurići mogu pojedincu olakšati pristup sadržaju pružajući mu relevantan sadržaj te sadržaj koji je u korelaciji s njegovim interesima, filter mjehurići istovremeno ograničavaju pojedinca, odnosno ograničavaju njegovu izloženost različitom sadržaju. Pružajući korisnicima samo sadržaj koji potvrđuje njihove postojeće stavove olakšava se proces širenja lažnih vijesti i dezinformacija.