U srijedu, 30. travnja 2025. godine, Željkom Kerum, kandidat za gradonačelnika Splita na nadolazećim lokalnim izborima, gostovao je u studiju RTL-a Danas.
Prilikom gostovanja, Kerum je ponovio da ostaje pri svojim tvrdnjama, ističući kako je Split zadužen 150 milijuna eura, da nije izgrađen nijedan stan ni kvadrat asfalta te da su građani nezadovoljni zbog visokih cijena parkinga, javnog prijevoza i komunalnih usluga. (Izvor: Index)
Istražili smo izjavu i utvrdili da je UGLAVNOM ISTINITA.
Grad Split doista jest zadužen 150 milijuna eura, ali je važno razumjeti kontekst tog zaduženja. Naime, 2023. godine Grad je sklopio ugovor s Europskom investicijskom bankom (EIB) o zajmu u navedenom iznosu, s ciljem financiranja niza razvojnih projekata u razdoblju od pet godina. Riječ je o najvećem investicijskom ciklusu u Splitu u posljednjih 50 godina. Međutim, ovaj iznos se ne odnosi na trenutni dug, već na ukupni okvirni iznos kredita koji će se povlačiti u više tranši tijekom nekoliko godina.
Sredstva su namijenjena izgradnji i obnovi osnovnih škola za cjelodnevnu nastavu, izgradnji Centra za autizam, projektima priuštivog stanovanja, rekonstrukciji Škverske ambulante, Doma mladih i Kina Bačvice, uređenju Rive i povijesne jezgre, razvoju Tehnološkog parka na Dračevcu, izgradnji Park & Ride garaže na Lovrincu, šetnice Duilovo–Stobreč, sportskog centra na Brdima te postavljanju solarnih krovova na javnim zgradama.
Zajam se odlikuje povoljnim uvjetima: bez naknade za rezervaciju sredstava, s minimalnim kamatnim maržama, počekom do pet godina i rokom otplate do 25 godina, premda oporba izražava zabrinutost zbog tog zaduženja i ukupne razine zaduženosti. Ukratko, iako je Split formalno zadužen 150 milijuna eura, sredstva su namjenski usmjerena prema razvojnim projektima, a zajam je ugovoren pod povoljnim uvjetima, što ga čini financijski održivim ako se projekti uspješno realiziraju.
Nije istinita tvrdnja da u mandatu Ivice Puljka nije izgrađen nit kvadrat asfalta, niti jedan stan. U tijeku je izgradnja brze ceste Split – Dugopolje, gradi se i diljem Splita, a privatni investitori nisu prekinuli stanogradnju u ni u čijem mandatu, pa tako ni u mandatu Ivice Puljka.
Na službenoj stranici Grada Splita dostupna je interaktivna mapa s više od 1.200 lokacija infrastrukturnih projekata realiziranih tijekom aktualnog mandata gradske vlasti.
Od 1. siječnja 2023. godine, na snazi je novi cjenik usluga parkiranja u gradu Splitu. Grad Split je povećao cijene parkiranja s ciljem promicanja javnog prijevoza. Nadalje, od 1. listopada 2024. godine, na snazi je novi cjenik putnih karata za gradski prijevoz. Grad Split je snizio cijene autobusnih karata i najavio nabavu novih električnih autobusa kako bi potaknuo korištenje javnog prijevoza. Od 1. prosinca 2023. godine, na snazi je novi cjenik javne usluge prikupljanja, prijevoza i odlaganja komunalnog otpada. Grad Split je povećao cijene određenih komunalnih usluga, prvenstveno u segmentu odvoza otpada. Promjene su izazvale reakcije građana, posebno među iznajmljivačima.