Društvene mreže temelje se na prethodno ustaljenim i definiranim algoritmima rada koji filtriraju informacije, podatke i sadržaj kojeg korisnik pretražuje. Selekcija sadržaja koji se konzumentu pojavljuje na početnoj – naslovnoj stranici za produkt ima oblikovanje filter mjehurića i eho komora. Algoritmi društvenih mreža i pretraživača analiziraju djelovanje korisnika (lajkanje, komentiranje, dijeljenje, pretraživanje) u online kibernetičkom prostoru, to jest prateći njegov digitalni otisak.
Filter mjehurići mogu utjecati na način na koji pojedinac razmišlja, na odluke koje donosi te naposljetku i na samo njegovo djelovanje. Selektirajući informacije algoritam rada filter mjehurića pruža korisniku informacije, podatke i sadržaj koji je u skladu s temama koje pretražuje, to jest s njegovim interesima, preferencijama i slično. Iako filter mjehurići mogu korisniku predložiti relevantan i koristan sadržaj, mogu dovesti do polarizacije u društvu te porasta nerazumijevanja prema različitostima i netrpeljivosti.
Saznaj više o filter mjehurićima i eho komorama klikom na video zapis! ⬇
Financira Europska unija – NextGenerationEU. Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije, kao ni stajališta Agencije za elektroničke medije. Europska unija i Europska komisija ni Agencija za elektroničke medije ne mogu se smatrati odgovornima za njih.