VIDEOZAPIS

Filter mjehurići i eho komore

Autor: Jelena Drobnjak, HUOJ
event 05.09.2024.
Izvor: izrađeno uz pomoć AI alata Canve

Filter mjehurići oblikuju sadržaj koji će pojedincu biti dostupan u kibernetičkom prostoru stvarajući iluziju stvarnosti.

Društvene mreže temelje se na prethodno ustaljenim i definiranim algoritmima rada koji filtriraju informacije, podatke i sadržaj kojeg korisnik pretražuje. Selekcija sadržaja koji se konzumentu pojavljuje na početnoj – naslovnoj stranici za produkt ima oblikovanje filter mjehurića i eho komora. Algoritmi društvenih mreža i pretraživača analiziraju djelovanje korisnika (lajkanje, komentiranje, dijeljenje, pretraživanje) u online kibernetičkom prostoru, to jest prateći njegov digitalni otisak.

Filter mjehurići mogu utjecati na način na koji pojedinac razmišlja, na odluke koje donosi te naposljetku i na samo njegovo djelovanje. Selektirajući informacije algoritam rada filter mjehurića pruža korisniku informacije, podatke i sadržaj koji je u skladu s temama koje pretražuje, to jest s njegovim interesima, preferencijama i slično. Iako filter mjehurići mogu korisniku predložiti relevantan i koristan sadržaj, mogu dovesti do polarizacije u društvu te porasta nerazumijevanja prema različitostima i netrpeljivosti.

Saznaj više o filter mjehurićima i eho komorama klikom na video zapis! ⬇

Financira Europska unija – NextGenerationEU. Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije, kao ni stajališta Agencije za elektroničke medije. Europska unija i Europska komisija ni Agencija za elektroničke medije ne mogu se smatrati odgovornima za njih.