KVIZ

Senzalionalizam

Autor: Jelena Drobnjak, HUOJ
event 03.06.2024.
Izvor: izrađeno uz pomoć AI alata Canve

Provjera sadržaja nužna je u vremenu u kojem se vijesti i informacije šire velikom brzinom te u kojemu primarni izvor vijesti postaju društvene mreže.

Senzacionalizam je postao sveprisutna pojava u današnjem suvremenom svijetu koja dominira medijskom scenom. Informativni sadržaj zamijenjen je različitim mamilicama kao što je clickbait koji sa senzacionalizmom postaje jedan od temeljnih pokazatelja opadanja profesionalne novinarske djelatnosti i izvještavanja. Senzacionalizam se odnosi na oblik, stil, formu pisanja novinarskih članaka kojima se krše određene etičke norme kao što su pravo na privatnost, izvještavanje o nevažnim temama (tračevi, „šuškanja“ i slično), izvještavanja o tragedijama i nesrećama. Senzacionalistički naslovi nastoje privući pozornost javnosti, odnosno povećati čitanost određenog portala ili nakladnika. 

Senzacionalistički naslovi često koriste ljudsku emociju kako bi pridobili reakciju, odnosno čitatelja da otvori određeni članak, a uz većinu takvih članak stoji oznake poput „Nećete vjerovati ovome“, „Šokantno“, „Ovo morate vidjeti“, „Ovo ne smijete propustiti“ i slično što može olakšati prepoznavanje senzacionalizma u medijima. 

Važno je osvijestiti da postoje pouzdani i nepouzdani izvori informacija i podataka. Provjera izvora informacija od velike je važnosti u današnjem suvremenom digitalnom svijetu kako bi izbjegli širenje dezinformacija, stvaranje panike te društvenog raskola te kako bi unaprijedili društvo u svim njegovim aspektima. Neprovjeravanje izvora može dovesti do širenja dezinformacija, lažnih vijesti i misinformacija koje onemogućuju daljnju informiranost društva, medijsku pismenost društva i demokratske procese čime se ograničava ljudsko djelovanje.

Provjeri svoje znanje o senzacionalizmu u medijima na:

Cilj kviza je pomoći korisnicima platforme prepoznati senzacionalizam u medijima. 

Ovaj kviz osmišljen je u sklopu projekta „Unaprjeđenje kulture provjere činjenica“ kojeg provodi HUOJ u suradnji s medijskim stručnjacima iz Lider media te Ekonomskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu uz financijsku potporu Europske unije – NextGenerationEU.