Trenutačno obnaša dužnost izvršne direktorice Faktografa, a već dugi niz godina radi u svijetu novinarstva i informiranja. Na samome početku navodi ”Faktograf je neprofitna medijska organizacija smještena u Zagrebu, a ujedno i izdavač portala Faktograf.hr prve hrvatske platforme specijalizirane za provjeru točnosti i tvrdnji u javnom prostoru, a djeluje i kroz regionalnu mrežu fact-checkera SEE Check. Također, Faktograf je izdavač klimatskog portala koji je usmjeren na traženje rješenja za klimatsku krizu”
“Facebook, današnja Meta i Faktograf svoju suradnju počeli su još 2019. godine, međutim Faktograf je postojao još prije toga, ali ljudi krivo povezuju, odnosno povezuju Faktograf isključivo s Metom”, nastavlja.
Brakus smatra kako je: “Razlika između dezinformacija i misinformacija pitanje namjere koju je užasno teško utvrditi sa stopostotnom sigurnošću. U Faktografu kao krovni termin koristimo dezinformacije. Dezinformacija je ona informacija za koju onaj koji ju dijeli ili kreira zna da je netočna, međutim radi to s namjerom kako bi osigurao za sebe, svoju organizaciju, ponekad i državu određenu ekonomsku ili političku korist. Dok su misinformacije one netočne informacije koje se dijele, međutim ne nužno s namjerom da se počini šteta.”
O granicama između borbe protiv dezinformacija, cenzure i slobode govora navodi: “Cenzura je jasno zakonski definirana, dok sloboda govora u našem EU okruženju ima neke svoje granice, a one staju kada ugrožavaš nekog drugoga, kad ćeš nekome nanijeti štetu, staju kod govora mržnje.”
Brakus razjašnjava rad te suradnju Faktografa i velikih digitalnih platformi: “Faktograf napiše tekst u kojem pruži širi kontekst i mi to onda isporučujemo toj platformi.Ta platforma, ta privatna kompanija koja postoji globalno ima neke svoje politike i ona odlučuje što je to što će ona s time raditi. Faktograf nikada ni u kojem kontekstu nije utjecao da se nekome smanji doseg njegovih objava, da se nešto što je netko objavio ukloni i slično.”
Za kraj ističe važnost fact-checking metodologije u kojoj nema vrijednosnog suda, to jest da treba osigurati da se ne upliće emocija. Nadalje, smatra kako bi upravo metodologija trebala osigurati da se koriste relevantnim izvorima te da je otvoren put prem čitateljima da istu provjeru sami mogu rekreirati.
Poslušajte podcast i saznajte više o radu Faktografa, dezinformacijama i izborima, analizi Američkih izbora, stranom uplitanju u izborni proces te radu s velikim platformama.
Financira Europska unija – NextGenerationEU. Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije, kao ni stajališta Agencije za elektroničke medije. Europska unija i Europska komisija ni Agencija za elektroničke medije ne mogu se smatrati odgovornima za njih.